صورتجلسه ی سرگروه های آموزشی سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران

باسمه تعالی


 صورتجلسه ی سرگروه های آموزشی سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، لبنان و اردن

 

سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، لبنان و اردن

اولین جلسه ­ی سرگروه­های آموزشی در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ در روز دوشنبه ۸۹/۸/۳ رأس ساعت ۱۳:۱۵ در محل سرپرستی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع و سپس جناب آقای سیاهپوش ضمن عرض خیر مقدم به همکاران، پیرامون بهره­مندی از تکنولوژی­های جدید در امر آموزش و پرورش و روش­های نوین تدریس، متناسب با علم روز به همراه ایجاد انگیزه، جدّیت و پشتکار به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن یادآوری نکات و توصیه­های ضروری به سرگروه­ها و اشاره به پتانسیل و توانمندی­های گروه­های آموزشی، آنها را جایگاه و بستر مناسبی برای بهبود، اصلاح و همسان سازی روش­های تدریس و ارزشیابی، بروز خلّاقیّت­ها، تقویت روحّیه­ی تحقیق و پژوهش، إرتقاء دانش تخصصی همکاران برشمردند.

  ادامه مطلب

گزارش انتخابات شورای دانش آموزی

 

سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، لبنان و اردن

  انتخابات شوراهای دانش آموزی مجتمع­های سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه، لبنان و اردن همزمان با مدارس داخل کشور در روز دوشنبه ۸۹/۰۸/۰۳ با مشارکت دانش آموزان و به صورت با شکوه برگزار گردید.

مقدّمات برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در قالب تقویم اجرایی و برنامه­ های پیش بینی شده توسط سرپرستی به مدارس اعلام گردید.

مجتمع­های آموزشی اقدام به تشکیل هیأت برگزاری انتخابات نموده و پس از اطّلاع رسانی به دانش آموزان و اعلام شرایطی برای کاندید شدن، از داوطلبان عضویّت در شورای دانش آموزی ثبت نام به عمل آمد.

در همین راستا و از طریق سخنرانی در مراسم صبحگاه، نوشتن پلاکارد، چاپ تراکت و نصب در محوطه­ی آموزشگاه، فضای کاملاً انتخاباتی و رقابتی در بین دانش آموزان ایجاد گردید.

پس از تأیید کاندیداها و اعلام اسامی، به آنان اجازه­ی تبلیغات داده شد کاندیداها نیز با چاپ تراکت و سخنرانی در مراسم آغازین، برنامه­ها و دیدگاه­های خود را به دانش آموزان اعلام نمودند.

در ادامه اعضای صندوق مشخص و برای آنان کارت شناسایی صادر و با چاپ تعرفه (برگه­ی رأی)، انتخابات به صورت هماهنگ و پرشور در مجتمع­های آموزشی تحت حوزه­ی سرپرستی از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۸۹/۸/۳ تا ساعت۱۲ برگزار گردید.

در ضمن با توجّه به هماهنگی قبلی با خبرگزاری و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دمشق، انتخابات فوق تحت پوشش خبری قرار گرفت و خبر آن در اخبار جوانه­ ها پخش گردید.


گزارش اجرای مراسم زنگ پیوند به مناسبت هفته ی پیوند اولیاء و مرب

 گزارش اجرای مراسم زنگ پیوند به مناسبت هفته ی پیوند اولیاء و مربّیان


سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، لبنان و اردن

 

مراسم باشکوه زنگ پیوند اولیاء و مربّیان توسط سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای سوریه، لبنان و ارن در روز یکشنبه ۸۹/۰۷/۲۵ رأس ساعت 8 با حضور سفیر، نماینده ­ی دفتر مقام معظّم رهبری، کاردار، مسئولین و کارگزاران ادارات و نهادهای جمهوری اسلامی ایران و کلّیه­ ی دانش آموزان دختر، پسر و اولیاء محترم آنان در محل مجتمع آموزشی پسرانه­ ی حضرت امام خمینی (ره) با تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید و برافراشتن پرچم و نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرودی به مناسبت میلاد با سعادت امام هشتم، علی بن موسی الرضا (ع) آغاز گردید. در این مراسم با شکوه جناب آقای دکتر موسوی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در سوریه پیرامون اهمیّت پیوند و ارتباط تنگاتنگ خانه و مدرسه و نقش بسیار مهم این ارتباط در شکل گیری شخصیّت و تربیت صحیح فرزندان به ایراد سخن پرداختند و بیان فرمودند که همسویی، هماهنگی و پیوند اولیاء و مربّیان می­تواند دانش آموزان را به اهداف عالی تعلیم و تربیت برساند و پرورش شخصیّت هر فرد، در جنبه­ی مثبت و چه منفی، مشترکاً توسط اولیاء و مربّیان صورت می­گیرد و هر کدام به تنهایی نمی­تواند در سالم ساختن شخصیّت دانش آموزان موفّق باشند و زمانی این هماهنگی و ارتباط صورت می­پذیرد که شیوه­ی آموزش و اقدامات اولیاء و مربّیان، همسو و همراه با صداقت و بدون تضاد باشد و معلّمان از رفتار دانش آموزان در منزل و اولیاء از رفتار فرزندانشان در مدرسه اطّلاع داشته باشند.



ایشان همچنین به عوامل موفّقیّت در هماهنگی اولیاء و مربّیان از قبیل: شناخت وظایف خود، شناخت حقوق فرزندان و دانش آموزان، ایجاد و تحکیم پیوندهای عاطفی، اخلاقی، روانی و تربیتی بین اولیاء و مربّیان اشاره نمودند.

مراسم در ساعت 9 صبح با نواختن زنگ پیوند توسط نماینده­ ی محترم مقام معظّم رهبری در کشور سوریه پایان پذیرفت.

سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، لبنان و اردن

 

گزارش برگزاری اولین مجمع عمومی گروه های آموزشی

باسمه تعالی


 گزارش برگزاری اولین مجمع عمومی گروه های آموزشی

 

سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، لبنان و اردن

اولین مجمع عمومی و جلسه ­ی توجیهی گروه­های آموزشی سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، لبنان و اردن در روز شنبه 89/07/24 از ساعت 30 : 16 در محل مجتمع آموزشی دخترانه ­ی حضرت زینب (س) با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع و سپس جناب آقای سیاهپوش سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه، لبنان و اردن با بیان اهداف تشکیل گروه­های آموزشی و جایگاه بسیار مهم و ضروری آنها در جهت ارتقای کیفی برنامه ­های آموزشی و پرورشی به خصوص در مدارس خارج از کشور، در زمینه ­ی بکارگیری روش­های تدریس پیشرفته و تلاش و جدّیت همکاران در مدارس با توجّه به عدم دسترسی دانش آموزان در خارج از کشور به مؤسسات علمی، آموزشی، کلاس­های کنکور و معلّم خصوصی، به معلّمان و دبیران تأکید نمودند که برای تقویت بنیه­ ی علمی دانش آموزان با استفاده از امکانات و ابزارهای آموزشی و روش های نوین و مناسب تدریس، تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد پیشرفت­های دانش آموزان در عرصه ­های آموزشی و پرورشی باشیم. ایشان همچنین با توجّه به نقش و وظایف اعضای گروه های آموزشی، توصیه­ های لازم را یادآور شدند. در ادامه معاونت سرپرستی مدارس جناب آقای سرداری نیز به تقسیم­ بندی گروه­های آموزشی با توجّه به نیروهای موجود و همکاران شاغل از لحاظ رشته­ ی تخصّصی و رشته­ ی تدریس در مجتمع­های آموزشی اشاره و مهمترین فعّالیّت­های آنان، نحوه و انتخاب سرگروه­ها، برگزاری جلسات و نکاتی که همکاران باید مدّ نظر داشته باشند را یادآور شدند.

در ادامه، گروه­ها به صورت تخصّصی تشکیل جلسه داده و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی و انتخاب سرگروه از بین اعضاء، جلسه در ساعت 30 : 19 پاپان پذیرفت.

سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، لبنان و اردن

تصاویر جلسه