گرامیداشت دهه ی محرم الحرام


سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه، لبنان واردن و مجتمع­های آموزشی تابعه با نصب پلاکارد و پرچم­های سیاه با مضامین عاشورایی و چاپ تراکت، جزوه و قطعه­های ادبی تحت عناوینی همچون «محرم دخیل اشک و آه» ، « قیام عاشورا در نگاه سیاستمداران»، و « ویژه نامه­ی شهادت حضرت علی اکبر(ع) و علی اصغر(ع)» فضای مدارس را کاملاً عاشورایی کرده و برای برپایی مراسم سوگواری سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش مهیا نمودند.

مجتمع­های آموزشی تابعه، با هماهنگی به عمل آمده و با اجرای طرح­ها و برنامه­های گوناگون، نهایت تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم سوگواری و زنده نگهداشتن قیام عاشورای حسینی به کار گرفتند که نمونه­هایی از اقدامات به عمل آمده عبارتند از :

*   نصب پلاکارد، بنر، پوستر و تراکت مخصوص ماه محرم به زبان­های عربی، انگلیسی و فارسی بر روی دیوارهای بیرونی، محوطه­ی درونی مجتمع­ها و نمازخانه­های مربوطه.

*   برگزاری مراسم زیارت عاشورا همراه با عزاداری در دهه­ی اول محرم، هر روز از ساعت 30 : 7 تا 15 : 8 در محل نمازخانه­ی مجتمع­های آموزشی .

*       برگزاری مسابقه­ای تحت عنوان « اشکواره­ی نینوا» در دو بخش ادبی و هنری در بین دانش آموزان.

*       تهیه، تنظیم و تکثیر جزواتی پیرامون فلسفه­ی قیام امام حسین(ع) و تحریفات عاشورا.

*       شعر خوانی و مرثیه سرایی پیرامون قیام عاشورا توسط دانش آموزان.

*       برپایی مراسم سخنرانی با بهره­مندی از روحانیّت معظّم و اساتید محترم پیرامون نهضت عاشورا.

*   برپایی مراسم ویژه­ی روز تاسوعا و عاشورا به همراه اقامه­ی نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی از دانش آموزان و همکاران در ضیافت ناهار.

*       برپایی نمایشگاه و ساخت ماکت و خیمه­هایی از صحنه­های کربلا.

*       پخش نذورات اولیاء در بین دانش آموزان.

*   شرکت همکاران فرهنگی به همراه خانواده­هایشان در مراسم نماز جماعت مغرب و عشاء، سخنرانی و مراسم عزاداری دهه ی اول محرم در حرم مطهر حضرت رقیه(س) .

*   شرکت همکاران فرهنگی به همراه خانواده هایشان در مراسم زیارت عاشورا، روضه خوانی و عزاداری سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران در سوریه.

*       شرکت همکاران فرهنگی به همراه خانواده هایشان در مراسم شام غریبان در حرم مطهّر               حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س).




حضور همکاران فرهنگی در مراسم زیارت عاشورا و عزاداری دهه ی محرم   - سفارت جمهور ی اسلامی ایران در دمشق








حضور همکاران فرهنگی  در مراسم نماز جماعت مغرب و عشا و عزاداری دهه ی محرم -  حرم مطهّر حضرت رقیه (س)






حضور همکاران فرهنگی در مراسم شام غریبان - حرم مطهّر حضرت  زینب (س)






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد